Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

November 2018
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Calendar Calendar

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 26 on 13.12.13 12:57
Social bookmarking

Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Forum [[ alternatif ]] IPTB on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum [[ alternatif ]] IPTB on your social bookmarking website


Debat Husam Musa vs KJ

Go down

Debat Husam Musa vs KJ

Post by awana87 on 22.12.08 23:52

Husam kata berlaku transformasi politik yang hebat pada PRU-12.

Khairy
plak jawab sebenarnya rakayt hanya memberi undi protes kepada pakatan
rakyat. Undi kepada pakatan rakyat hanyalah untuk mengajar UMNO. Khairy
menegaskan rakyat akan mengundi BN semula pada PRU akan datang...

Prof Aziz plak jawab sebenarnya tidak ada istilah undi protes. Rakyat
undi dengan kerelaan hati untuk mengundi pakatan rakyat. Prof juga
bertanya kenapa bila orang x undi kita kita akan cakap tu sebagai
protes?



Debat semakin rancak dengan isu Negara Islam dan beberapa isu yang berbangkit di dalam kerajaan negeri selangor dan Perak.

Ade
beberapa kritikan hebat kepada suruhanjaya yang baru ditubuh kerajaan
BN iaitu suruhanjaya yang berkaitan rasuah dan juga perlantikan hakim.

Kata khairi ini adalah kejayaan UMNO melakukan transformasi dalam kes ini bagi mewujudkan keadilan.



Husam
dan Prof membidas ini hanya satu gimik politik kerana tidak berpijak di
bumi yang nyata. Dalam isu perlantikan hakim PM masih mmpunyai kuasa
besar dalam menentukannya. Prof Aziz selaku orang yang pakar dalam
undang2 begitu hebat mengkritik suruhanjaya baru yang dibentuk ini
dakwanya ini satu lagi suruhanjaya ditubuhkan oleh BN. Azam
itu ada tetapi pelaksanaan bakal pincang dengan mengambil contoh
kegagalan SUHAKAM dalam membawa suara2 yang teraniaya. Sudah beberapa
kali SUHAKAM menyediakan laporan untuk dibawa ke parlimen tp PM buat
pekak bodoh jer..kata Prof Aziz..



Keadaan
semakin panas. Sorak menyorak berlaku antara penyokong PAS dan juga
penyokong UMNO. Tetapi disiplin penyokong PAS dapat mengawal keadaan
walaupun penyokong PAS adalah majority di dalam Dewan Balai Islam
Lundang.



Isu perlantikan MB Perak cuba
dimainkan khairy. Husam menjelaskan beliau terlibat secara langsung
dalam perlantikan MB Perak dan kata Husam lagi DAP memberikan sepenuh
komitmen dalam perlantikan Saudara Nizar sebagai MB Perak. Jadi
tidak ada isu pertelegahan dalam isu perlantikan MB perak. Husam
mengigatkan Khairy supaya jangan cuba menjadi lidah utusan.



Isu
UITM juga timbul apabila seorang penyokong UMNO bangun bertanyakan
soalan kepada Husam. Belum sempat Husam ingin menjawab soalan itu
dijawab oleh Prof Aziz bahawa itu adalah perkara kecil dan sudah basi. Sepatutunya
soalan itu tidak ditanya lagi. Jawapan itu disambut dengan sorakan
sokongan oleh penyokong2 PAS. Tambah Prof Dr Aziz lagi TPM Najib
sendiri akan menghapuskan DEB. Kenapa UMNO tidak bising bila Najib nak
hapuskan DEB? Hujah ini terus mendiamkan penyokong UMNO ibarat mulut
mereka disumbat batu.



Husam juga menyentuh isu IJN yang cuba
diswastakan oleh BN. Ini mengambarkan betapa BN tidak memikirkan
kesannya kepada rakyat.menifestasi keuntungan menyebabkan mereka cetek
untuk berfikir. Tiba2 kerajaan menangguhkan penyerahan ekuiti IJN
kerana perlaksanaanya belum dibuat kajian. Tengok betapa BN tidak
mengkaji secara mendalam isu kepentingan rakyat. Segala keputusan
dibuat secara ad-hoc ataupun secara tergesa2. bila mendapat tentangan
hebat barulah kerajaan nak kaji balik.



Khairy juga ditanyakan soalan bertalu-talu oleh Presiden kelab penyokong PAS dalam sesi soal jawab. Aku
x ingat ape dah nama pak cik kita tu. Sorg berketurunan cina. Beliau
mengenali konsep ketuhanan melebihi pemahaman khairy terhadap Islam. Bezanya beliau bukan Islam dan khairy adalah seorang Islam. Kalau pakcik tu masuk Islam mesti die lebih hebat daripada khairy.



Khairy
juga mengambil peluang untuk menyerang Ahli Parlimen Machang iaitu
Saifuddin Nasution yang mana beliau juga hadir sebagai penonton dalam
Wacana tersebut. Isu peralihan kuasa 16 sept cuba dimainkan khairy setelah diuji bertalu dengan hujah2 Husam dan juga Prof Dr Aziz Bari..aku fahami betul2 ape yang cuba dijawab oleh Husam tp susah untuk aku menulis disini dibimbangi tersalah faham. Nnt korang boleh dapatkan CD wacana ini kat mane2 kedai ceramah.



Banyak
lagi isu yang dibangkitkan oleh khairy tetapi berjaya dipatahkan oleh
Husam dan juga prof Aziz. Khairy banyak disorak dan di boo oleh
penonton kerana hujahnya begitu dangkal dan penuh dengan ilusi dan
sedap mulut bercakap jer....



Khairy cuba mnejerat Husam dengan isu muzakarah. Itu adalah jerat bodoh yang mengundang kemarahan penonton. Ini membuktikan rakyat sendiri menolak muzakarah antara PAS dan juga UMNO.



Majlis itu tamat lebih kuran jam 11.45..





Posted by
pemudabesut


at
12:03 PM
Dipetik daripada http://pemudabesut.blogspot.com/2008/12/ringkasan-debat-husam-musa-khairy.html
avatar
awana87
Guru Koperasi Sekolah
Guru Koperasi Sekolah

Posts : 140
Join date : 2008-12-19
Age : 31
Location : rumah sewaku

View user profile

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by socrates Admin on 22.12.08 23:59

adeh...pjg le awana oi... Embarassed
ader video tak...?
malas nk cr a..hehehe Very Happy

_________________



LISTEN...UNDERSTAND...THINK...CREATE

socrates
avatar
socrates Admin
Guru Besar Sekolah
Guru Besar Sekolah

Posts : 193
Join date : 2008-11-28
Age : 32
Location : Anywhere But Here...!

View user profile http://iptb.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by awana87 on 23.12.08 0:05

https://www.youtube.com/watch?v=Ra_kBT3eV5U
avatar
awana87
Guru Koperasi Sekolah
Guru Koperasi Sekolah

Posts : 140
Join date : 2008-12-19
Age : 31
Location : rumah sewaku

View user profile

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by mr.its on 23.12.08 3:27

woi awat hang x letak jaa video dia kat sini awana...wei mus apa ni..aku x leh register lagi nih...bukan x dak email lain..segan aku nk pakai email byk2...

mr.its
Guest


Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by awana87 on 23.12.08 16:09

avatar
awana87
Guru Koperasi Sekolah
Guru Koperasi Sekolah

Posts : 140
Join date : 2008-12-19
Age : 31
Location : rumah sewaku

View user profile

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by socrates Admin on 23.12.08 23:35

mr.its wrote:woi awat hang x letak jaa video dia kat sini awana...wei mus apa ni..aku x leh register lagi nih...bukan x dak email lain..segan aku nk pakai email byk2...

pa dia hg ni..og len boleh ja..
ermm...tgk kat tutorial kat home..aku ada xplain sket..hehehe Laughing

_________________



LISTEN...UNDERSTAND...THINK...CREATE

socrates
avatar
socrates Admin
Guru Besar Sekolah
Guru Besar Sekolah

Posts : 193
Join date : 2008-11-28
Age : 32
Location : Anywhere But Here...!

View user profile http://iptb.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by socrates Admin on 23.12.08 23:36

tq2 cik awana...really helpfull la... Very Happy

_________________



LISTEN...UNDERSTAND...THINK...CREATE

socrates
avatar
socrates Admin
Guru Besar Sekolah
Guru Besar Sekolah

Posts : 193
Join date : 2008-11-28
Age : 32
Location : Anywhere But Here...!

View user profile http://iptb.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by mud_skipper on 24.12.08 1:16

hehe...sini aku nk copy sikit entry husin lempoyang...


Sedutan laporan ini diambil dari The Star, Disember 21hb, 2008 berkenaan forum atas:

...
Khairy launched another attack on Husam when he asked whether hudud law
would be implemented if Pakatan Rakyat had taken over the Government on
Sept 16.

Husam gave an assurance that hudud law would be implemented if they had taken over.

Associate Prof Mohd Agus added fuel to the already hot topic and asked Khairy if he would push for hudud law if he became the Umno Youth chief.

Khairy smilingly replied that he would, which resulted in shouts among PAS supporters in the hall...
Adakah maknanya KJ telah ketepikan Hadhari untuk Hudud?

Kah kah kah ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!

Syukur dia sudah lupa akan amalan yang telah digambarkan sini dan sini? Sini sekali pun bolehlah.

Wahyu dah lama turun. Nabi Muhammad pun dah wafat ratusan tahun.

Memang didefinasi benda yang memabukkan. Tapi bukanlah, balun satu drum tak mabuk, benda tu tak haram.

Fatwa
Guru Yahya pun tak boleh pakai. Dia guna ayat walaupun setitik, ia
haram. Dibuang setitik, dan hukum selebih itu selamat halal.

Kah kah kah ha ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!

Bagus dah sedar tu. Hukum hudud untuk kesalahan sedemikian pakai sebat tau.

Sebat pakai ekor pari? Tali tas? Leather? Bukan pelepah upeh pinang.

Ow! Ow! Ow! Merry Christmas!

Bab Mat Leather hukum lain.

Jangan kau sanggup buat apa dan janji apa saja demi kuasa, KJ. Itu kerja Mat Leather.

Pssttt pssttt ...
kau nak bersihkan longkah belakang rumah mak Husin yang tersumbat? Mak
aku boleh kempenkan untuk tiga anak buah yang jadi perwakilan.

Bahaya
orang yang sanggup apa demi kuasa. Nanti dia sanggup jual negara kepada
Singapura dan gadai kepentingan dan maruah Melayu dan Islam, demi kuasa
nak jadi Perdana Menteri sebelum umur 40.

Wow! Kalau orang macam begini jadi saudagar unta, lagi banyak dia kasi jual orang.

Kah kah kah ha ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!
avatar
mud_skipper
Guru Komputer Sekolah
Guru Komputer Sekolah

Posts : 124
Join date : 2008-12-17
Age : 31

View user profile

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by orangex on 24.12.08 9:25

Politik negara skng susah nak ramal lah...
Pagi ni, aku tgk analisa paper kt tv1, truk betol depa hentam PAS ttg hukum hudud tu...
aku pelik lah, sebab apa nak hentam2, padahal kita sesama Islam..
Syukurlah ada orang nak bangunkan Islam ni, selamatlah ko ckit bile kena tye kt tuhan nnt...
Ni x, lg dihentam...
Aku rase nak baling je dgn kasut muka orang yang hentam Islam tu..huhu
Camnelah Islam nak bangun...
Tu belum hentaman dari Karpal Singh lg,
Anwar ibrahim pun xtau lah apa pendiriannya...
Camne lah Malaysia pasni kan...
Dah nampak tanda2 nak kiamat...
Waallahualam.....
avatar
orangex
Ustaz/Guru Agama Sekolah
Ustaz/Guru Agama Sekolah

Posts : 9
Join date : 2008-12-01
Age : 30
Location : Aku Masih di Sini

View user profile

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by socrates Admin on 24.12.08 19:48

tanda akhir zaman...Islam tu jatuh oleh org Islam sdr..

_________________



LISTEN...UNDERSTAND...THINK...CREATE

socrates
avatar
socrates Admin
Guru Besar Sekolah
Guru Besar Sekolah

Posts : 193
Join date : 2008-11-28
Age : 32
Location : Anywhere But Here...!

View user profile http://iptb.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by socrates Admin on 24.12.08 19:52

mud_skipper wrote:hehe...sini aku nk copy sikit entry husin lempoyang...


Sedutan laporan ini diambil dari The Star, Disember 21hb, 2008 berkenaan forum atas:

...
Khairy launched another attack on Husam when he asked whether hudud law
would be implemented if Pakatan Rakyat had taken over the Government on
Sept 16.

Husam gave an assurance that hudud law would be implemented if they had taken over.

Associate Prof Mohd Agus added fuel to the already hot topic and asked Khairy if he would push for hudud law if he became the Umno Youth chief.

Khairy smilingly replied that he would, which resulted in shouts among PAS supporters in the hall...
Adakah maknanya KJ telah ketepikan Hadhari untuk Hudud?

Kah kah kah ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!

Syukur dia sudah lupa akan amalan yang telah digambarkan sini dan sini? Sini sekali pun bolehlah.

Wahyu dah lama turun. Nabi Muhammad pun dah wafat ratusan tahun.

Memang didefinasi benda yang memabukkan. Tapi bukanlah, balun satu drum tak mabuk, benda tu tak haram.

Fatwa
Guru Yahya pun tak boleh pakai. Dia guna ayat walaupun setitik, ia
haram. Dibuang setitik, dan hukum selebih itu selamat halal.

Kah kah kah ha ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!

Bagus dah sedar tu. Hukum hudud untuk kesalahan sedemikian pakai sebat tau.

Sebat pakai ekor pari? Tali tas? Leather? Bukan pelepah upeh pinang.

Ow! Ow! Ow! Merry Christmas!

Bab Mat Leather hukum lain.

Jangan kau sanggup buat apa dan janji apa saja demi kuasa, KJ. Itu kerja Mat Leather.

Pssttt pssttt ...
kau nak bersihkan longkah belakang rumah mak Husin yang tersumbat? Mak
aku boleh kempenkan untuk tiga anak buah yang jadi perwakilan.

Bahaya
orang yang sanggup apa demi kuasa. Nanti dia sanggup jual negara kepada
Singapura dan gadai kepentingan dan maruah Melayu dan Islam, demi kuasa
nak jadi Perdana Menteri sebelum umur 40.

Wow! Kalau orang macam begini jadi saudagar unta, lagi banyak dia kasi jual orang.

Kah kah kah ha ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!

yg atas2 tu blh blah ag...
KJ..sdaqlah..klu xdipakai kot hg tu..
dah lama aku igt hg ni mat bangla... afro

_________________



LISTEN...UNDERSTAND...THINK...CREATE

socrates
avatar
socrates Admin
Guru Besar Sekolah
Guru Besar Sekolah

Posts : 193
Join date : 2008-11-28
Age : 32
Location : Anywhere But Here...!

View user profile http://iptb.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Debat Husam Musa vs KJ

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum