Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

November 2018
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Calendar Calendar

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 26 on 13.12.13 12:57
Social bookmarking

Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Forum [[ alternatif ]] IPTB on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum [[ alternatif ]] IPTB on your social bookmarking website


petua jumpa hantu

Go down

petua jumpa hantu

Post by awana87 on 01.01.09 22:29

Pocong
Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari
kelemahannya.
Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan
tarik kain balutannya.
Sudah tentu dia akan berasa malu kerana dia tidak
pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya itu.


Langsuir
Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka
dia sambil jelir-jelir lidah.
Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia,
pasti dia tersipu-sipu malu.



Pontianak
Hantu yang suka ketawa.
Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah
ketawa sama.
Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia
boring.



Hantu Raya
Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia.
Cara mengalahkannya
senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ajak
main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang.
Tentu dia tak kacau
kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.


Hantu Galah
Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi.
Kalau terjumpa dia, kita
hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada di situ.


Jerangkung
Dia ni ada kulit tapi nipis.
Tinggal rangka saja,dan paling mudah untuk
menewaskannya.
Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat
gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.


Toyol
Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni.. nanti
dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya... lepas tu
sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya
kerana mana nak tukar duit satu sen banyak2 tu...

Hantu Web
Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang
lerrr.. lepaih tu nengok web ni .. macam sekarang nih.. sah-sah tengah baca
artikel nie.. macamana nak jawab.. korang sendiri gak jadik hantu.. jadi
bawak-bawaklah buat kerja ..... kui kui kui
avatar
awana87
Guru Koperasi Sekolah
Guru Koperasi Sekolah

Posts : 140
Join date : 2008-12-19
Age : 31
Location : rumah sewaku

View user profile

Back to top Go down

Re: petua jumpa hantu

Post by kudou on 02.01.09 22:54

ko xnak join team msteri nusantara ke awana87
avatar
kudou
Driver Bas
Driver Bas

Posts : 24
Join date : 2008-12-25

View user profile

Back to top Go down

Re: petua jumpa hantu

Post by awana87 on 02.01.09 23:37

hahaha.xmo la.mengarut je 2
avatar
awana87
Guru Koperasi Sekolah
Guru Koperasi Sekolah

Posts : 140
Join date : 2008-12-19
Age : 31
Location : rumah sewaku

View user profile

Back to top Go down

Re: petua jumpa hantu

Post by elqisya on 07.01.09 1:04

alah senang jer...yg pntg korg smpan cermin sntiasa dlm poket...
time korg nmpak dier 2 cpt2 korg tnjk crmin kat muka dia..gerenti lari..
org kata hantu ni hodoh..wallahu'alam..korg yg pnh jmpa mst tau..ak pnh gak tp no komen..hehehe..then hntu 2 msti malu nk jmpa manusia lg...selamat kwn2 ko yg len..slamat mencuba!!

erk..tpkan korg..ubat plg mujarab bla korg bca al-fatihah ngan ayat qursy..klau korg btol2 yakin dgn dua ayat tu, ayat 2 bleh di gunakan dlm ap jua keadaan..
beleive me! ALLAH know everything and He always with us either we want or no, either we like or not...

elqisya
Budak Sekolah
Budak Sekolah

Posts : 2
Join date : 2009-01-06

View user profile

Back to top Go down

Re: petua jumpa hantu

Post by orangex on 07.01.09 2:48

yelah petua ko tu elqisya oii...
petua pun mcm pemuda je...
hahaha
avatar
orangex
Ustaz/Guru Agama Sekolah
Ustaz/Guru Agama Sekolah

Posts : 9
Join date : 2008-12-01
Age : 30
Location : Aku Masih di Sini

View user profile

Back to top Go down

Re: petua jumpa hantu

Post by petai on 07.01.09 21:24

aku takut hantu lari tengok orang zaman sekarang nyer dressing ngalahkan derang.
ape citer?
avatar
petai
Pengusaha Kantin Sekolah
Pengusaha Kantin Sekolah

Posts : 11
Join date : 2008-11-30

View user profile

Back to top Go down

Re: petua jumpa hantu

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum